ALGEMENE VOORWAARDEN - Lush Living Design BV
Dit zijn onze algemene voorwaarden. Ze zijn, samen met de daarin opgenomen referenties, van toepassing op iedere aanbieding, offerte en overeenkomst die wij, Lush Living Design BV (met KvK-nummer: 81966881), met u sluiten.

Heeft u vragen, neem dan gerust contact met ons op via info@lush-living.nl. U kunt ons ook telefonisch bereiken via 020 2619222. Wij behouden ons het recht voor om deze algemene voorwaarden te wijzigen. U gaat ermee akkoord dat op onze overeenkomst altijd de laatste versie van deze algemene voorwaarden van toepassing is.

ARTIKEL 1 - PRODUCTEN

  1. Wij verkopen meubels (zoals kussens, tafels, stoelen, banken) via onze webshop op www.lush-living.nl , telefonisch en in onze fysieke winkels.
  2. Alle afbeeldingen, specificaties en overige gegevens over de producten zijn indicatief. Lush Living Design BV kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de werkelijke kleuren van de producten.
  3. Sommige producten worden op maat gemaakt en kunnen daarom variëren. Wij zijn niet verantwoordelijk voor eventuele onjuistheden op onze website met betrekking tot ontwerpen, foto's en andere informatie over een product.
  4. Alle aanbiedingen en offertes van Lush Living Design BV zijn vrijblijvend. Een aanbod bestaat uit een omschrijving van een product en dienst.

ARTIKEL 2 - BESTELLINGEN

  1. Bij het plaatsen van een bestelling via de webshop dient u uw gegevens (naam en adres) in te vullen. Ook bij een aankoop in onze showroom geeft u uw gegevens door. U bent verantwoordelijk voor de juistheid van deze informatie.
  2. Na het plaatsen van een bestelling stuurt Lush Living Design een bevestiging per e-mail.
  3. U kunt het bestelde product binnen 24 uur na ontvangst van de orderbevestiging wijzigen.
  4. Lush Living Design mag een verzoek tot wijziging van een product weigeren indien dit gevolgen kan hebben voor de werkzaamheden in termen van kwaliteit of kwantiteit.

ARTIKEL 3 - BETALINGEN

  1. In onze webshop en fysieke showroom staat de (totaal)prijs inclusief BTW van de producten vermeld. Zodra producten zijn besteld, worden de prijzen ervan niet verhoogd.
  2. Bij het plaatsen van een bestelling dient u een aanbetaling te doen van € 50% inclusief BTW voor de gehele bestelling. Bestellingen uit voorraad dienen vooraf volledig betaald te worden. Als u telefonisch of per e-mail een bestelling plaatst, kunt u de aanbetaling via bankoverschrijving overmaken. Als u in onze showroom een ​​bestelling plaatst, kunt u de aanbetaling per pin of per bankoverschrijving voldoen. Het resterende bedrag kunt u vooraf betalen per bankoverschrijving of per pin bij aflevering of afhaling van de producten. Indien u buiten Nederland of België een bestelling plaatst, dient u vóór bezorging het volledige bedrag vooraf te betalen.
  3. Handelt u beroeps- of zakelijk en plaatst u een zakelijke bestelling binnen Nederland of België, dan dient u 50% vooraf te betalen. Het resterende bedrag wordt na levering via bankoverschrijving overgemaakt. Indien u buiten Nederland of België een bestelling plaatst, dient u vóór bezorging het volledige bedrag vooraf te betalen.

ARTIKEL 4 - LEVERINGEN

  1. U kunt het product ophalen in Zwanenburg of laten bezorgen. De bezorgkosten zijn afhankelijk van onze leveranciers en kunnen in de loop van de tijd variëren. Transport en eventuele montage naar een hogere verdieping is in overleg met de transporteur mogelijk en geheel voor rekening en risico van de klant.
  2. Bestelde producten zijn bij levering niet gemonteerd.
  3. Wanneer u een product buiten Nederland en België laat bezorgen, worden de producten uitsluitend geleverd en niet gemonteerd.
  4. Wij bezorgen uw product op het adres dat u bij de bestelling heeft opgegeven. Zodra wij het pakket hebben verzonden, kunt u het adres niet meer wijzigen.
  5. Onze producten zijn vaak zwaar, daarom worden ze indien nodig door twee personen vervoerd en naar binnen gebracht. Wanneer een product zwaar is, kan het voorkomen dat de vervoerders het product door omstandigheden op de afleverlocatie redelijkerwijs niet naar binnen kunnen brengen. Deze omstandigheden dienen door u als klant zoveel mogelijk te worden geoptimaliseerd.
  6. Zorg ervoor dat alle mogelijke obstakels die het transport van uw goederen kunnen hinderen, verwijderd zijn (kasten, schilderijen, lampen, enz.). Dek ook kwetsbare vloeren, muren en doorgangen af ​​en/of informeer onze chauffeur over de kwetsbaarheid.
  7. Lush Living Design is niet aansprakelijk voor transportschade vanaf de eerste deur/ingang. Wij helpen u echter graag bij het binnenshuis plaatsen van het product.
  8. U dient aanwezig te zijn bij de bezorging, anders brengen wij annuleringskosten in rekening.
  9. Indien een product niet binnen gebracht kan worden en er gebruik gemaakt moet worden van andere transportmiddelen (kraan of verhuislift), komt dit geheel voor uw rekening en risico.
  10. 10. Lush Living Design en haar transportpartners hebben het recht een levering te annuleren indien de chauffeur aangeeft dat de leveringssituatie onveilig is. Transportkosten en eventuele bijkomende kosten zijn voor uw rekening.
  11. 11. Levering kan plaatsvinden buiten de opgegeven tijdsindicatie vanwege verkeersomstandigheden of andere onverwachte ontwikkelingen.
  12. 12. Indien u niet tevreden bent over de manier waarop de producten zijn vervoerd, kunt u contact opnemen met Lush Living Design BV.
  13. 13. De levertijden in de orderbevestiging zijn indicatief. Wij doen ons best om de bestelling snel te leveren. Indien de bestelling vertraging oploopt, zullen wij u daarvan schriftelijk op de hoogte stellen. Wij garanderen dat u de bestelling uiterlijk 150 dagen na bevestiging van de bestelling ontvangt. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk is, kunt u ons verzoeken (a) het bedrag dat u voor het product betaald heeft, direct terug te storten, of (b) een vervangend product (van gelijke waarde) op te sturen.
  14. 14. Transport naar een hogere verdieping en eventuele montage van meubilair is in overleg met de transporteur mogelijk en geheel voor rekening en risico van de klant.
  15. 15. Indien meubels niet naar binnen gebracht kunnen worden en er gebruik gemaakt moet worden van andere transportmiddelen (zoals een kraan of verhuislift), komt dit geheel voor rekening en risico van de klant.

ARTIKEL 5 - WIJZIGING VAN LEVERINGSDATUM
U kunt de geplande leverdatum van de bestelling wijzigen door contact op te nemen met info@lush-living.nl. Indien u binnen 24 uur vóór de geplande bezorgdatum de datum wilt wijzigen, bent u annuleringskosten verschuldigd ter hoogte van € 45,- (inclusief BTW).

ARTIKEL 6 - RETOUREN

  1. Indien u als consument een voorraadartikel via de webshop heeft besteld, kunt u het product binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Dit kunt u doen door een mail te sturen naar info@lush-living.nl. Nadat u van ons een bevestiging heeft ontvangen, dient u het product binnen 14 dagen retour te sturen. Na ontvangst van het product storten wij binnen 14 dagen het volledige aankoopbedrag terug. De kosten voor de retourzending zijn voor uw rekening. Gedurende de periode waarin u moet beslissen of u het product wilt behouden, dient u zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Je mag het product slechts uitpakken en gebruiken in de mate die nodig is om te kunnen bepalen of je het product wilt behouden. Daarom dient u het product altijd in de originele, onbeschadigde verpakking te retourneren. Dit geldt niet voor op maat gemaakte producten zoals beschreven in paragraaf
  2. Producten die op maat gemaakt zijn volgens uw specificaties (zoals gewenste maat en kleur) kunnen niet geretourneerd worden. Hieronder vallen in ieder geval de volgende producten: eettafels, eettafelbanken, kussens voor eettafelbanken, banken, eetkamerstoelen, fauteuils en wandkasten.

ARTIKEL 7 - GARANTIES

  1. Lush Living Design garandeert dat de producten voldoen aan de gebruikelijke eisen en normen die daaraan op het moment van levering gesteld kunnen worden. Klachten over materiaal- of fabricagefouten worden uiteraard in behandeling genomen.
  2. U heeft een garantie van 6 maanden op producten mits alle gebruiks- en onderhoudsinstructies zijn gevolgd en uitgevoerd.
  3. De garantie geldt niet als het product verkeerd wordt gebruikt of als er een defect ontstaat door omstandigheden waar Lush Living Design geen invloed op heeft.
  4. Een gelakt of geolied tafelblad kan door normaal gebruik slijten, wat geen reden tot reclamatie is.
  5. Uitgesloten van garantie zijn krassen/cirkels/strepen/vlekken in de lak of stoffen of scheuren of breuken in het paneel zelf.
  6. Zelfs bij normaal gebruik kunnen er krassen en breuken in de afwerking van onze meubelen ontstaan.
  7. Deze beschadigingen aan randen en oppervlakken vallen niet onder de garantie, omdat ze inherent zijn aan de artikelen en hun afwerking.

ARTIKEL 8 - EIGENDOMSVOORBEHOUD
Het eigendom van de producten gaat pas op u over nadat het volledige bedrag is betaald.

ARTIKEL 9 - AANSPRAKELIJKHEID

  1. Wij zijn niet aansprakelijk voor onjuiste productinformatie op de website of voor schade veroorzaakt door het gebruik van een product. Dit geldt niet als de schade is veroorzaakt door onze opzet, grove nalatigheid of bewuste roekeloosheid. Uw recht op schadevergoeding is in ieder geval beperkt tot het bedrag van het bestelde en betaalde product.
  2. Bij gebruik van het product buiten Nederland dient u te verifiëren of de producten geschikt zijn voor gebruik in het betreffende land en of de producten voldoen aan de voorwaarden en (wettelijke) eisen die daaraan worden gesteld.

ARTIKEL 10 - INTELLECTUELE EIGENDOMSRECHTEN
Alle intellectuele eigendomsrechten (zoals auteursrechten, merk- en woordmerken) op onze teksten, foto’s, beelden en andere materialen zijn ons eigendom (of staan ​​onder ons beheer met toestemming van de rechthebbende). Uw gebruik mag geen inbreuk maken op deze rechten.

ARTIKEL 11 - OVERMACHT

  1. Lush Living Design BV is niet gehouden haar verplichtingen na te komen in geval van overmacht. Lush Living Design BV kan gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen uit de overeenkomst opschorten.
  2. Indien deze periode langer duurt dan 3 maanden, kunnen beide partijen de overeenkomst ontbinden, zonder verplichting tot schadevergoeding.

ARTIKEL 12 - KLACHTENPROCEDURE

  1. Heeft u een klacht over de uitvoering van de overeenkomst, dan horen wij dat graag van u. Stuur uw klacht zo spoedig mogelijk (en zo volledig mogelijk omschreven) naar info@lush-living.nl. Wij zullen uw klacht zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk vijf dagen na ontvangst, in behandeling nemen. Indien de afhandeling van de klacht langer duurt, ontvangt u binnen vijf dagen een bevestiging van uw klacht en laten wij u weten wanneer wij een inhoudelijke reactie verwachten. Indien wij de klacht niet in der minne kunnen oplossen ontstaat er een geschil dat valt onder de geschillenregeling.
  2. Indien vaststaat dat een zaak gebrekkig is en dit tijdig is gemeld, zal Lush Living Design BV de gebrekkige zaak binnen redelijke termijn na schriftelijke mededeling van u over het gebrek vervangen, repareren of vergoeden. Indien u later dan 2 maanden na levering een klacht meldt, heeft u geen recht meer op herstel, vervanging of schadevergoeding.

ARTIKEL 13 - GESCHILLENBESLECHTING
Op deze algemene voorwaarden en de overeenkomsten die wij met u sluiten is Nederlands recht van toepassing, met uitsluiting van het Weens Koopverdrag. In geval van een geschil is de rechtbank in Amsterdam bevoegd.